Veelgestelde vragen
Heb je een vraag voor ons? De kans is groot dat je niet de enige bent. We hebben de vragen die de reizigers het vaakst stellen op een rijtje gezet. Op deze manier heb je snel antwoord op je vraag!
Heb je een vraag voor ons? De kans is groot dat je niet de enige bent. We hebben de vragen die de reizigers het vaakst stellen op een rijtje gezet. Op deze manier heb je snel antwoord op je vraag!
OVpay is het nieuwe in- en uitchecken in het OV. OVpay is een samenwerking tussen vervoerders, de grotere Nederlandse banken en Translink.
Met OVpay kun je nu met je contactloze betaalpas, creditcard en mobiel reizen in bus, tram, metro en trein.
Dat overkomt de beste! Gelukkig kun je dit zelf aanpassen op onze zelf regelen pagina. Alleen wel pas 5 dagen na je reis. Je hebt in totaal 60 dagen om je in- of uitcheck aan te passen.
Goed om te weten: krijg je geld van ons terug? Dan maken we dit binnen 15 dagen over op je rekening. Of verrekenen we het met je eerstvolgende rit. Moet je nog betalen? Dan schrijven we binnen 15 dagen het bedrag van je rekening af.
Je kunt nu in bijna heel Nederland in- en uitchecken met OVpay. Bekijk de precieze locaties waar je kunt betalen met je betaalpas.
In de buurtbussen van Arriva in de Achterhoek, Rivierenland en Brabant kan voorlopig nog niet worden ingecheckt met de betaalpas.
Hier lees je alle voorwaarden van OVpay
En hier vind je de Engelse versie
Ja zeker! En met bijna alle banken kan dit al, bijvoorbeeld:
Goed om te weten: gebruik dezelfde manier voor inchecken als voor het uitchecken. Dus: check je in met het contactloos betalen op je telefoon? Check dan hier ook weer mee uit. De incheckpoortjes ziet de betaalpas op je mobiel namelijk als een andere pas dan je losse betaalpas.
De controleur vraagt je om je betaalpas op het apparaat van de controleur te leggen. Op het scherm ziet diegene je laatste incheck. Zo weet de controleur dat je bent ingecheckt.
De controleur ziet verder niets op het apparaat. Zeker je bankgegevens niet!
Ja, je betaalt eigenlijk altijd een instaptarief. Als het in- en uitchecken goed gaat, dan merk je hier niets van. Ben je vergeten om uit te checken? Dan betaal je het instaptarief. Reis je met de bus, tram of metro? Dan is het instaptarief € 4,00. Reis je met de trein? Dan is het € 20,00.
Stap je over naar een andere vervoerder? Check eerst uit bij de huidige vervoerder en check vervolgens in bij de nieuwe vervoerder.
Het lijkt op contactloos betalen in de supermarkt. Het verschil: je checkt op je bestemming weer uit en dat doe je in de supermarkt natuurlijk niet! De betaling gaat automatisch.
De volgende dag zie je het bedrag van je reis in je betaaloverzicht staan met de omschrijving NLOV.
Heb je een vraag die niet tussen de veelgestelde vragen staat? Of ben je ergens tegenaan gelopen en heb je een klacht? Bel dan met de OVpay klantenservice via telefoonnummer 0900-1433 (normale belkosten).
Kun je geen 0900-nummers bellen? Bel dan naar: +31 10 892 50 63.
Onze collega's zijn maandag t/m vrijdag te bereiken van 7.00 uur tot 21.30 uur. In het weekend en op feestdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Wat je zelf nog kunt doen:
Is er geld van je rekening afgeschreven waarbij de omschrijving begint met NLOV? En herken je het bedrag niet? Volg dan deze stappen.
Handig om te weten:
Ben je doof of slechthorend? Of is er iets anders waardoor je niet kunt bellen? Stel je vraag dan via deze weg.
OVpay is een initiatief van Translink en alle vervoerders in ons land: Arriva, EBS, GVB, HTM, Keolis, NS, Qbuzz, RET en Transdev. We werken samen met diverse banken en creditcardmaatschappijen en stemmen af met consumentenorganisaties, lokale en regionale overheden.
Je veiligheid en privacy zijn heel belangrijk, dus daar gaan we zorgvuldig mee om. In- en uitchecken met je contactloze betaalpas of creditcard is net zo veilig als pinnen in de supermarkt. Vervoerders en bijvoorbeeld conducteurs zien jouw bankgegevens niet en de bank ziet je reisgegevens niet.
Vervelend als dit niet de bedoeling was. Gelukkig kun je dit zelf aanpassen. En je te veel betaalde geld terugvragen.
Je past je in- of uitcheck aan op onze zelf regelen pagina. Volg de stappen en voor je het weet, heb je het aangepast.
Goed om te weten
Je krijgt binnen 15 dagen je geld terug of wij verrekenen het met een nieuwe rit.
Nee hoor! Een rit met je betaalpas kost evenveel als een reis met je OV-chipkaart zonder korting of abonnement.
Allereerst: vervelend dat dit gebeurt! Het kan zijn dat je:
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. We proberen altijd nog een paar keren om het bedrag van je rekening af te schrijven. Maar je kan het bedrag ook zelf betalen. Als je het bedrag hebt betaald, of als we het hebben kunnen afschrijven, dan kun jij weer reizen in het OV met deze betaalpas.
OVpay is het nieuwe in- en uitchecken in het OV. OVpay is een samenwerking tussen vervoerders, de grotere Nederlandse banken en Translink.
Met OVpay kun je nu met je contactloze betaalpas, creditcard en mobiel reizen in bus, tram, metro en trein.
Stap je over naar een andere vervoerder? Check eerst uit bij de huidige vervoerder en check vervolgens in bij de nieuwe vervoerder.
Het lijkt op contactloos betalen in de supermarkt. Het verschil: je checkt op je bestemming weer uit en dat doe je in de supermarkt natuurlijk niet! De betaling gaat automatisch.
De volgende dag zie je het bedrag van je reis in je betaaloverzicht staan met de omschrijving NLOV.
Dat overkomt de beste! Gelukkig kun je dit zelf aanpassen op onze zelf regelen pagina. Alleen wel pas 5 dagen na je reis. Je hebt in totaal 60 dagen om je in- of uitcheck aan te passen.
Goed om te weten: krijg je geld van ons terug? Dan maken we dit binnen 15 dagen over op je rekening. Of verrekenen we het met je eerstvolgende rit. Moet je nog betalen? Dan schrijven we binnen 15 dagen het bedrag van je rekening af.
Je kunt nu in bijna heel Nederland in- en uitchecken met OVpay. Bekijk de precieze locaties waar je kunt betalen met je betaalpas.
In de buurtbussen van Arriva in de Achterhoek, Rivierenland en Brabant kan voorlopig nog niet worden ingecheckt met de betaalpas.
Heb je een vraag die niet tussen de veelgestelde vragen staat? Of ben je ergens tegenaan gelopen en heb je een klacht? Bel dan met de OVpay klantenservice via telefoonnummer 0900-1433 (normale belkosten).
Kun je geen 0900-nummers bellen? Bel dan naar: +31 10 892 50 63.
Onze collega's zijn maandag t/m vrijdag te bereiken van 7.00 uur tot 21.30 uur. In het weekend en op feestdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Wat je zelf nog kunt doen:
Is er geld van je rekening afgeschreven waarbij de omschrijving begint met NLOV? En herken je het bedrag niet? Volg dan deze stappen.
Handig om te weten:
Ben je doof of slechthorend? Of is er iets anders waardoor je niet kunt bellen? Stel je vraag dan via deze weg.
OVpay is een initiatief van Translink en alle vervoerders in ons land: Arriva, EBS, GVB, HTM, Keolis, NS, Qbuzz, RET en Transdev. We werken samen met diverse banken en creditcardmaatschappijen en stemmen af met consumentenorganisaties, lokale en regionale overheden.
Hier lees je alle voorwaarden van OVpay
En hier vind je de Engelse versie
Je veiligheid en privacy zijn heel belangrijk, dus daar gaan we zorgvuldig mee om. In- en uitchecken met je contactloze betaalpas of creditcard is net zo veilig als pinnen in de supermarkt. Vervoerders en bijvoorbeeld conducteurs zien jouw bankgegevens niet en de bank ziet je reisgegevens niet.
Ja zeker! En met bijna alle banken kan dit al, bijvoorbeeld:
Goed om te weten: gebruik dezelfde manier voor inchecken als voor het uitchecken. Dus: check je in met het contactloos betalen op je telefoon? Check dan hier ook weer mee uit. De incheckpoortjes ziet de betaalpas op je mobiel namelijk als een andere pas dan je losse betaalpas.
Vervelend als dit niet de bedoeling was. Gelukkig kun je dit zelf aanpassen. En je te veel betaalde geld terugvragen.
Je past je in- of uitcheck aan op onze zelf regelen pagina. Volg de stappen en voor je het weet, heb je het aangepast.
Goed om te weten
Je krijgt binnen 15 dagen je geld terug of wij verrekenen het met een nieuwe rit.
De controleur vraagt je om je betaalpas op het apparaat van de controleur te leggen. Op het scherm ziet diegene je laatste incheck. Zo weet de controleur dat je bent ingecheckt.
De controleur ziet verder niets op het apparaat. Zeker je bankgegevens niet!
Nee hoor! Een rit met je betaalpas kost evenveel als een reis met je OV-chipkaart zonder korting of abonnement.
Ja, je betaalt eigenlijk altijd een instaptarief. Als het in- en uitchecken goed gaat, dan merk je hier niets van. Ben je vergeten om uit te checken? Dan betaal je het instaptarief. Reis je met de bus, tram of metro? Dan is het instaptarief € 4,00. Reis je met de trein? Dan is het € 20,00.
Allereerst: vervelend dat dit gebeurt! Het kan zijn dat je:
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. We proberen altijd nog een paar keren om het bedrag van je rekening af te schrijven. Maar je kan het bedrag ook zelf betalen. Als je het bedrag hebt betaald, of als we het hebben kunnen afschrijven, dan kun jij weer reizen in het OV met deze betaalpas.
Voor het reizen met het openbaar stads- en streekvervoer en regionaal openbaar vervoer per trein gelden algemene voorwaarden.
Om de reis voor iedereen zo aangenaam mogelijk te houden, zien we graag dat reizigers zich aan onze reisregels houden. Bekijk onze reisregels en voorwaarden.
Je kan op verschillende manieren een reis plannen. We helpen je graag om een reis te plannen of om de juiste reisinformatie te vinden. Je kunt:
- direct je reis plannen in onze reisplanner
- een dienstregeling zoeken
- eventuele storingen en werkzaamheden bekijken
Een vouwfiets mag gratis mee in de trein én in de bus als die helemaal opgevouwen is. In de trein mag buiten de spits ook de gewone fiets mee. Hiervoor heb je in de meeste gevallen wel een fietskaartje nodig die te koop is bij de automaat op het station.
Neem je fiets mee in de trein (met uitzondering van de vouwfiets) buiten de spits.
Bekijk hier alle regels voor de fiets in de bus of trein.
Je kan nu ook in- en uitchecken met je betaalpas, met de betaalapp op je telefoon en je smartwatch. Bekijk alle informatie op onze OVpay pagina of op ovpay.nl. Ook kun je hier je gemiste in- en uitcheck aanpassen en je gemaakte reizen bekijken.
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Staat je voorwerp na 5 werkdagen nog niet op de website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Wij verzorgen het openbaar vervoer op de Waddeneilanden Ameland, Schiermonnikoog, Terschelling en Vlieland. Op de eilanden gelden andere tarieven dan op het vaste land.
Het kan zijn dat door werkzaamheden of een evenement er een tijdelijke omleiding of storing is. Dit kan betekenen dat de bus een andere route moet rijden, de trein niet rijdt en er vervangende bussen rijden.
Storingen of omleidingen per regio bekijken
Kies jouw regio om de omleidingen of storingen in je regio te bekijken.
1. Je kunt nu heel makkelijk in- en uitchecken met je contactloze betaalpas, creditcard en mobiel in bus, tram, metro en trein. Je betaalt het normale OV-chipkaarttarief.
2. Je kunt ook in- en uitchecken met je OV-chipkaart
3. In de bus kun je ook een los kaartje betalen met je betaalpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd.
Kleine huisdieren in een draagtas of mand reizen gratis mee in de trein én in de bus.
Voor honden geldt:
De daluren voor de trein verschillen per regio. Hieronder zie je een overzicht.
Gelderland
Van maandag tot en met vrijdag tot 6.30 en na 9 uur.
In het weekend van vrijdag 18.30 uur tot en met maandagochtend 6.30 uur.
Op feestdagen de hele dag.
Limburg
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur, van 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Fryslân
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Groningen
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Bekijk ook de voorwaarden van je abonnement. Sommige abonnementen kennen een langere dalurenperiode.
Eten in de bus en trein is niet toegestaan. Je mag wel water drinken, andere dranken niet.
Voor het reizen met het openbaar stads- en streekvervoer en regionaal openbaar vervoer per trein gelden algemene voorwaarden.
Wij verzorgen het openbaar vervoer op de Waddeneilanden Ameland, Schiermonnikoog, Terschelling en Vlieland. Op de eilanden gelden andere tarieven dan op het vaste land.
Om de reis voor iedereen zo aangenaam mogelijk te houden, zien we graag dat reizigers zich aan onze reisregels houden. Bekijk onze reisregels en voorwaarden.
Het kan zijn dat door werkzaamheden of een evenement er een tijdelijke omleiding of storing is. Dit kan betekenen dat de bus een andere route moet rijden, de trein niet rijdt en er vervangende bussen rijden.
Storingen of omleidingen per regio bekijken
Kies jouw regio om de omleidingen of storingen in je regio te bekijken.
Je kan op verschillende manieren een reis plannen. We helpen je graag om een reis te plannen of om de juiste reisinformatie te vinden. Je kunt:
- direct je reis plannen in onze reisplanner
- een dienstregeling zoeken
- eventuele storingen en werkzaamheden bekijken
1. Je kunt nu heel makkelijk in- en uitchecken met je contactloze betaalpas, creditcard en mobiel in bus, tram, metro en trein. Je betaalt het normale OV-chipkaarttarief.
2. Je kunt ook in- en uitchecken met je OV-chipkaart
3. In de bus kun je ook een los kaartje betalen met je betaalpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd.
Een vouwfiets mag gratis mee in de trein én in de bus als die helemaal opgevouwen is. In de trein mag buiten de spits ook de gewone fiets mee. Hiervoor heb je in de meeste gevallen wel een fietskaartje nodig die te koop is bij de automaat op het station.
Neem je fiets mee in de trein (met uitzondering van de vouwfiets) buiten de spits.
Bekijk hier alle regels voor de fiets in de bus of trein.
Kleine huisdieren in een draagtas of mand reizen gratis mee in de trein én in de bus.
Voor honden geldt:
Je kan nu ook in- en uitchecken met je betaalpas, met de betaalapp op je telefoon en je smartwatch. Bekijk alle informatie op onze OVpay pagina of op ovpay.nl. Ook kun je hier je gemiste in- en uitcheck aanpassen en je gemaakte reizen bekijken.
De daluren voor de trein verschillen per regio. Hieronder zie je een overzicht.
Gelderland
Van maandag tot en met vrijdag tot 6.30 en na 9 uur.
In het weekend van vrijdag 18.30 uur tot en met maandagochtend 6.30 uur.
Op feestdagen de hele dag.
Limburg
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur, van 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Fryslân
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Groningen
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Bekijk ook de voorwaarden van je abonnement. Sommige abonnementen kennen een langere dalurenperiode.
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Staat je voorwerp na 5 werkdagen nog niet op de website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Eten in de bus en trein is niet toegestaan. Je mag wel water drinken, andere dranken niet.
Via ons contactformulier kun je een stopzetting aan ons doorgeven.
Een fout gemaakt tijdens het bestellen? Je kan dit aan ons doorgeven via het contactformulier. We proberen je zo snel mogelijk te helpen!
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
De Arriva-abonnementen kun je in de meeste gevallen alleen gebruiken bij Arriva. Soms is een Arriva-abonnement ook geldig bij een andere vervoerder. Bijvoorbeeld op bepaalde lijnen en routes. Dit staat altijd bij het abonnement vermeld in de webshop. NS-abonnementen zijn ook bij ons in de trein geldig. Als er uitzonderingen gelden, dan staat dit vermeld in de voorwaarden. Als er uitzonderingen zijn, dan staat dit in de voorwaarden
Check in en uit met je OV-chipkaart of betaalpas (contactloze bankpas, creditcard of mobiel)
Liever een kaartje bij de kaartautomaat? Dat kan! Let op: een kaartje uit de kaartautomaat is altijd 1 euro duurder dan het OV-chipkaarttarief!
Er zijn meerdere opties wanneer je reist met een groep. Op de Samen reizen pagina lees je er meer over en kun je een aanvraag voor een groepsticket indienen.
Je Deutschlandticket is in Nederland alleen geldig op de volgende trajecten:
Trein
Bus
Je abonnement wordt niet automatisch verlengd. Via onze webshop kun je het abonnement opnieuw bestellen
Op onze abonnementen pagina kun je per regio zien welke abonnementen we hebben. Ook kun je naar de webshop om alle abonnementen te bekijken en direct bestellen.
Een kwartaal en jaarabonnement kun je in de meeste gevallen in 3 (kwartaalabonnement) of 10 (jaarabonnement) betalen. Als dit mogelijk is, dan staat dit aangegeven in de webshop bij het abonnement.
Hiervoor heb je wel een Mijn Arriva-account nodig. Heb je nog geen Mijn Arriva-account, geen probleem, je kan tijdens de bestelling gewoon een account aanmaken.
Als je kiest voor gespreid betalen, betaal je de eerste termijn altijd tijdens je bestelling.
Abonnementen die je in de webshop bestelt, betaal je eenvoudig en direct via je eigen bank met iDEAL of met je creditcard (o.a. Visa en Mastercard).
Ja, je kunt een kaartje kopen in de bus en betalen in de bus met je bankpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd in de bus.
Je kunt nu ook in- en uitchecken met je bankpas. Je betaalt dan het normale OV-chipkaarttarief.
Je kunt een e-ticket kopen voor het meenemen van je fiets of een hond, een dagkaart en een actie e-ticket. Het is niet meer mogelijk om een e-ticket van A naar B te kopen. Hiervoor gebruik je tegenwoordig gewoon je betaalpas of koop een kaartje bij de chauffeur of kaartautomaat voor de trein.
Lees hier meer informatie over het reizen met je betaalpas.
Reis met Arriva Flow en betaal je gemaakte ritten voortaan iedere maand achteraf. Je hoeft dus nooit meer vooraf saldo te laden. En Arriva Flow is niet alleen bij ons geldig. Ook bij alle andere vervoerders in Nederland reis je met Arriva Flow. Meer reisgemak voor jou!
Via ons contactformulier kun je een stopzetting aan ons doorgeven.
Je abonnement wordt niet automatisch verlengd. Via onze webshop kun je het abonnement opnieuw bestellen
Een fout gemaakt tijdens het bestellen? Je kan dit aan ons doorgeven via het contactformulier. We proberen je zo snel mogelijk te helpen!
Op onze abonnementen pagina kun je per regio zien welke abonnementen we hebben. Ook kun je naar de webshop om alle abonnementen te bekijken en direct bestellen.
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Een kwartaal en jaarabonnement kun je in de meeste gevallen in 3 (kwartaalabonnement) of 10 (jaarabonnement) betalen. Als dit mogelijk is, dan staat dit aangegeven in de webshop bij het abonnement.
Hiervoor heb je wel een Mijn Arriva-account nodig. Heb je nog geen Mijn Arriva-account, geen probleem, je kan tijdens de bestelling gewoon een account aanmaken.
Als je kiest voor gespreid betalen, betaal je de eerste termijn altijd tijdens je bestelling.
Abonnementen die je in de webshop bestelt, betaal je eenvoudig en direct via je eigen bank met iDEAL of met je creditcard (o.a. Visa en Mastercard).
De Arriva-abonnementen kun je in de meeste gevallen alleen gebruiken bij Arriva. Soms is een Arriva-abonnement ook geldig bij een andere vervoerder. Bijvoorbeeld op bepaalde lijnen en routes. Dit staat altijd bij het abonnement vermeld in de webshop. NS-abonnementen zijn ook bij ons in de trein geldig. Als er uitzonderingen gelden, dan staat dit vermeld in de voorwaarden. Als er uitzonderingen zijn, dan staat dit in de voorwaarden
Ja, je kunt een kaartje kopen in de bus en betalen in de bus met je bankpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd in de bus.
Je kunt nu ook in- en uitchecken met je bankpas. Je betaalt dan het normale OV-chipkaarttarief.
Check in en uit met je OV-chipkaart of betaalpas (contactloze bankpas, creditcard of mobiel)
Liever een kaartje bij de kaartautomaat? Dat kan! Let op: een kaartje uit de kaartautomaat is altijd 1 euro duurder dan het OV-chipkaarttarief!
Je kunt een e-ticket kopen voor het meenemen van je fiets of een hond, een dagkaart en een actie e-ticket. Het is niet meer mogelijk om een e-ticket van A naar B te kopen. Hiervoor gebruik je tegenwoordig gewoon je betaalpas of koop een kaartje bij de chauffeur of kaartautomaat voor de trein.
Lees hier meer informatie over het reizen met je betaalpas.
Er zijn meerdere opties wanneer je reist met een groep. Op de Samen reizen pagina lees je er meer over en kun je een aanvraag voor een groepsticket indienen.
Reis met Arriva Flow en betaal je gemaakte ritten voortaan iedere maand achteraf. Je hoeft dus nooit meer vooraf saldo te laden. En Arriva Flow is niet alleen bij ons geldig. Ook bij alle andere vervoerders in Nederland reis je met Arriva Flow. Meer reisgemak voor jou!
Je Deutschlandticket is in Nederland alleen geldig op de volgende trajecten:
Trein
Bus
Lees hier de uitgebreide voorwaarden van de Arriva Deelfiets
Lees hier de uitgebreide voorwaarden van de Arriva Deelfiets
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Meer informatie vind je op onze iLost-pagina.
Dat is balen! Registreer je verloren OV-chipkaart als verloren/gestolen en vraag een vervangende kaart aan via ov-chipkaart.nl.
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Meer informatie vind je op onze iLost-pagina.
Dat is balen! Registreer je verloren OV-chipkaart als verloren/gestolen en vraag een vervangende kaart aan via ov-chipkaart.nl.
Bekijk de pagina Prijzen voor kinderen of bestel een abonnement in de webshop.
Op dit moment is er een nieuwe webshop in ontwikkeling. In de tussentijd kun je terecht in onze oude webshop omgeving, deze kent helaas geen winkelmandje. Je kunt natuurlijk wel gewoon je e-tickets kopen, deze ontvang je na betaling rechtstreeks op je ingegeven e-mailadres. Heb je een abonnement besteld? Dan kun je via deze link inloggen op jouw Arriva account en daar je producten inzien. Heb je een vraag of wil je iets wijzigen? Neem dan contact met ons op.
Je kunt op ov-chipkaart.nl een account aanmaken. Zo kun je al je gemaakte reizen bekijken.
Bekijk de pagina Prijzen voor kinderen of bestel een abonnement in de webshop.
Je kunt op ov-chipkaart.nl een account aanmaken. Zo kun je al je gemaakte reizen bekijken.
Op dit moment is er een nieuwe webshop in ontwikkeling. In de tussentijd kun je terecht in onze oude webshop omgeving, deze kent helaas geen winkelmandje. Je kunt natuurlijk wel gewoon je e-tickets kopen, deze ontvang je na betaling rechtstreeks op je ingegeven e-mailadres. Heb je een abonnement besteld? Dan kun je via deze link inloggen op jouw Arriva account en daar je producten inzien. Heb je een vraag of wil je iets wijzigen? Neem dan contact met ons op.
We doen er alles aan om jou een goede reis te bieden. Komt je trein of bus te laat of niet opdagen? Of heb je je uitcheck gemist? Dan heb je in veel gevallen recht op een (gedeeltelijke) vergoeding.
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier wanneer je geld terug wilt vragen als je vertraging hebt opgelopen tijdens je reis.
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Vergeten uit te checken met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
In sommige situaties heb je recht op geld terug wanneer je door een staking niet kon reizen. Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier.
Speciale vergoeding voor studenten tijdens OV-stakingen
Als student kom je in aanmerking voor een vaste vergoeding wanneer je je OV-reis niet hebt kunnen maken door stakingen in het OV. Via de declaratietool op studentenreisproduct.nl kun je je vergoeding aanvragen.
We doen er alles aan om jou een goede reis te bieden. Komt je trein of bus te laat of niet opdagen? Of heb je je uitcheck gemist? Dan heb je in veel gevallen recht op een (gedeeltelijke) vergoeding.
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Vergeten uit te checken met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
In sommige situaties heb je recht op geld terug wanneer je door een staking niet kon reizen. Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier.
Speciale vergoeding voor studenten tijdens OV-stakingen
Als student kom je in aanmerking voor een vaste vergoeding wanneer je je OV-reis niet hebt kunnen maken door stakingen in het OV. Via de declaratietool op studentenreisproduct.nl kun je je vergoeding aanvragen.
Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier wanneer je geld terug wilt vragen als je vertraging hebt opgelopen tijdens je reis.
Het openbaar vervoer is voor iedereen. Als klantgericht personenvervoersbedrijf staan wij voor toegankelijk openbaar vervoer. Bekijk Reizen met een beperking voor meer informatie over reizen met een beperking.
Speciaal voor begeleiders van mensen met een beperking is er de OV-Begeleiderskaart. Zij mogen op vertoon van deze kaart gratis meereizen. De persoon die wordt begeleid moet wel zijn ingecheckt met een OV-chipkaart. Omdat bijna alle Arriva-treinen gelijkvloers zijn, kunnen mindervaliden meestal ook zonder hulp van een begeleider reizen.
Als je recht hebt op een OV-Begeleiderskaart, ontvang je automatisch een Toegangspas Begeleider. Met deze Toegangspas kan je begeleider de poortjes op de stations openen. De Toegangspas is gratis en 5 jaar geldig.
Let op: Het is geen vervoerbewijs. Reizen kan alleen met de OV-Begeleiderskaart.
Meer informatie over de OV-Begeleiderskaart
Als je wilt, dan kun je gebruik maken van het Sunflower keycord of polsbandje. Op die manier ziet onze buschauffeur, machinist of steward dat je een niet-zichtbare beperking hebt en kunnen we je beter van dienst zijn.
Een hulphond of blindengeleidehond is in alle regio's natuurlijk welkom. De hond mag gratis mee als deze een geleidetuig draagt.
Het openbaar vervoer is voor iedereen. Als klantgericht personenvervoersbedrijf staan wij voor toegankelijk openbaar vervoer. Bekijk Reizen met een beperking voor meer informatie over reizen met een beperking.
Als je wilt, dan kun je gebruik maken van het Sunflower keycord of polsbandje. Op die manier ziet onze buschauffeur, machinist of steward dat je een niet-zichtbare beperking hebt en kunnen we je beter van dienst zijn.
Speciaal voor begeleiders van mensen met een beperking is er de OV-Begeleiderskaart. Zij mogen op vertoon van deze kaart gratis meereizen. De persoon die wordt begeleid moet wel zijn ingecheckt met een OV-chipkaart. Omdat bijna alle Arriva-treinen gelijkvloers zijn, kunnen mindervaliden meestal ook zonder hulp van een begeleider reizen.
Als je recht hebt op een OV-Begeleiderskaart, ontvang je automatisch een Toegangspas Begeleider. Met deze Toegangspas kan je begeleider de poortjes op de stations openen. De Toegangspas is gratis en 5 jaar geldig.
Let op: Het is geen vervoerbewijs. Reizen kan alleen met de OV-Begeleiderskaart.
Meer informatie over de OV-Begeleiderskaart
Een hulphond of blindengeleidehond is in alle regio's natuurlijk welkom. De hond mag gratis mee als deze een geleidetuig draagt.
Bezwaar indienen kan binnen 14 dagen nadat de boete is uitgeschreven via het contactformulier.
Of per post naar
Arriva Nederland
Afdeling Klantenservice
Postbus 626
8440 AP Heerenveen
Vergeet niet alle relevante informatie bij te voegen zoals een kopie van je OV-chipkaart, voorlopig proces-verbaal en identiteitsbewijs.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Nee, dat is niet mogelijk.
Je betaling moet binnen 14 dagen, gerekend van de dag van overtreding, betaald zijn. Betaal op tijd, zo voorkom je een onnodige verhoging.
Betalen kan via bankrekeningnummer NL24 DEUT 0319809927 ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V., Heerenveen, onder vermelding van het boetekenmerk (dit is geen acceptgirokenmerk).
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Ja, dat mag. Lees meer informatie over je identiteitsbewijs op de website van de Rijksoverheid.
Betalen kan via bankrekeningnummer NL24 DEUT 0319809927 ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V., Heerenveen, onder vermelding van het boetekenmerk (dit is geen acceptgirokenmerk).
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Wij doen aangifte bij het openbaar ministerie wanneer je op dag 28 je boete nog niet of onvolledig hebt betaald. Je bent dan wettelijk in overtreding in verband met het plegen van een strafbaar feit: zwartrijden. Het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) stuurt daarop de bekeuring voor het proces-verbaal. Daarnaast hebben wij nog een ritprijs plus verhoging(en) te ontvangen. Het betreffende dossier wordt overgedragen aan Flanderijn om zorg te dragen dat wij dit bedrag betaald krijgen.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Bezwaar indienen kan binnen 14 dagen nadat de boete is uitgeschreven via het contactformulier.
Of per post naar
Arriva Nederland
Afdeling Klantenservice
Postbus 626
8440 AP Heerenveen
Vergeet niet alle relevante informatie bij te voegen zoals een kopie van je OV-chipkaart, voorlopig proces-verbaal en identiteitsbewijs.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Betalen kan via bankrekeningnummer NL24 DEUT 0319809927 ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V., Heerenveen, onder vermelding van het boetekenmerk (dit is geen acceptgirokenmerk).
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Nee, dat is niet mogelijk.
Je betaling moet binnen 14 dagen, gerekend van de dag van overtreding, betaald zijn. Betaal op tijd, zo voorkom je een onnodige verhoging.
Betalen kan via bankrekeningnummer NL24 DEUT 0319809927 ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V., Heerenveen, onder vermelding van het boetekenmerk (dit is geen acceptgirokenmerk).
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Wij doen aangifte bij het openbaar ministerie wanneer je op dag 28 je boete nog niet of onvolledig hebt betaald. Je bent dan wettelijk in overtreding in verband met het plegen van een strafbaar feit: zwartrijden. Het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) stuurt daarop de bekeuring voor het proces-verbaal. Daarnaast hebben wij nog een ritprijs plus verhoging(en) te ontvangen. Het betreffende dossier wordt overgedragen aan Flanderijn om zorg te dragen dat wij dit bedrag betaald krijgen.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Ja, dat mag. Lees meer informatie over je identiteitsbewijs op de website van de Rijksoverheid.
Onze klantenservice zit voor je klaar van 6.00 uur tot 23.00 uur op maandag tot en met vrijdag. In het weekend en op feestdagen zijn we er van 7.00 uur tot 23.00 uur. Deze openingstijden gelden voor contact via Whatsapp, Twitter en Facebook, en voor telefonisch contact.