Veelgestelde vragen
Heb je een vraag voor ons? De kans is groot dat je niet de enige bent. We hebben de vragen die de reizigers het vaakst stellen op een rijtje gezet. Op deze manier heb je snel antwoord op je vraag!
Heb je een vraag voor ons? De kans is groot dat je niet de enige bent. We hebben de vragen die de reizigers het vaakst stellen op een rijtje gezet. Op deze manier heb je snel antwoord op je vraag!
OVpay is het nieuwe in- en uitchecken in het OV. OVpay is een samenwerking tussen vervoerders, de grotere Nederlandse banken en Translink.
Met OVpay kun je nu met je contactloze betaalpas, creditcard en mobiel reizen in bus, tram, metro en trein.
Je kunt nu in bijna heel Nederland in- en uitchecken met OVpay. Bekijk de precieze locaties waar je kunt betalen met je betaalpas.
In de buurtbussen van Arriva in de Achterhoek, Rivierenland en Brabant kan voorlopig nog niet worden ingecheckt met de betaalpas.
Staat je vraag er niet tussen?
1. Dan kun je OVpay bellen via 0900-1433. Je betaalt de normale belkosten.
2. De klantenservice is open van maandag t/m vrijdag van 7.00 uur tot 21.30 uur. En in het weekend en
op feestdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur.
3. Kun je geen 0900-nummers bellen? Bel dan naar: 010 892 50 63.
Goed om te weten:
Ben je doof, slechthorend of heb je een andere beperking waardoor je niet kunt bellen? We helpen je graag!
Hier lees je alle voorwaarden van OVpay
En hier vind je de Engelse versie
Ben je vergeten uit te checken, dan kan het zijn dat je een hogere ritprijs betaalt. Zodra je de afschrijving van de rit ziet in je bankomgeving kunnen wij je helpen. Deze is in de meeste gevallen na 1 dag zichtbaar. We helpen je graag via ovpay.nl/reisoverzicht. Houd je referentienummer en het afgeschreven bedrag bij de hand.
OVpay is het nieuwe in- en uitchecken in het OV. OVpay is een samenwerking tussen vervoerders, de grotere Nederlandse banken en Translink.
Met OVpay kun je nu met je contactloze betaalpas, creditcard en mobiel reizen in bus, tram, metro en trein.
Hier lees je alle voorwaarden van OVpay
En hier vind je de Engelse versie
Je kunt nu in bijna heel Nederland in- en uitchecken met OVpay. Bekijk de precieze locaties waar je kunt betalen met je betaalpas.
In de buurtbussen van Arriva in de Achterhoek, Rivierenland en Brabant kan voorlopig nog niet worden ingecheckt met de betaalpas.
Ben je vergeten uit te checken, dan kan het zijn dat je een hogere ritprijs betaalt. Zodra je de afschrijving van de rit ziet in je bankomgeving kunnen wij je helpen. Deze is in de meeste gevallen na 1 dag zichtbaar. We helpen je graag via ovpay.nl/reisoverzicht. Houd je referentienummer en het afgeschreven bedrag bij de hand.
Staat je vraag er niet tussen?
1. Dan kun je OVpay bellen via 0900-1433. Je betaalt de normale belkosten.
2. De klantenservice is open van maandag t/m vrijdag van 7.00 uur tot 21.30 uur. En in het weekend en
op feestdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur.
3. Kun je geen 0900-nummers bellen? Bel dan naar: 010 892 50 63.
Goed om te weten:
Ben je doof, slechthorend of heb je een andere beperking waardoor je niet kunt bellen? We helpen je graag!
Voor het reizen met het openbaar stads- en streekvervoer en regionaal openbaar vervoer per trein gelden algemene voorwaarden.
Om de reis voor iedereen zo aangenaam mogelijk te houden, zien we graag dat reizigers zich aan onze reisregels houden. Bekijk onze reisregels en voorwaarden.
Je kan op verschillende manieren een reis plannen. We helpen je graag om een reis te plannen of om de juiste reisinformatie te vinden. Je kunt:
- direct je reis plannen in onze reisplanner
- een dienstregeling zoeken
- eventuele storingen en werkzaamheden bekijken
Een vouwfiets mag gratis mee in de trein én in de bus als die helemaal opgevouwen is. In de trein mag buiten de spits ook de gewone fiets mee. Hiervoor heb je in de meeste gevallen wel een fietskaartje nodig die te koop is bij de automaat op het station.
Neem je fiets mee in de trein (met uitzondering van de vouwfiets) buiten de spits.
Bekijk hier alle regels voor de fiets in de bus of trein.
Je kan nu ook in- en uitchecken met je betaalpas, met de betaalapp op je telefoon en je smartwatch. Bekijk alle informatie op onze OVpay pagina of op ovpay.nl voor meer informatie. Ook kun je hier je gemiste in- en uitcheck aanpassen en je gemaakte reizen bekijken.
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Staat je voorwerp na 5 werkdagen nog niet op de website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Wij verzorgen het openbaar vervoer op de Waddeneilanden Ameland, Schiermonnikoog, Terschelling en Vlieland. Op de eilanden gelden andere tarieven dan op het vaste land.
Het kan zijn dat door werkzaamheden of een evenement er een tijdelijke omleiding of storing is. Dit kan betekenen dat de bus een andere route moet rijden, de trein niet rijdt en er vervangende bussen rijden.
Storingen of omleidingen per regio bekijken
Kies jouw regio om de omleidingen of storingen in je regio te bekijken.
1. Je kunt in- en uitchecken met je OV-chipkaart
2. Ook kun je nu in- en uitchecken in het ov met je pinpas, creditcard of mobiel. Je betaalt het normale OV-chipkaarttarief.
3. Je kunt een los kaartje gewoon betalen met je bankpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd.
Kleine huisdieren in een draagtas of mand reizen gratis mee in de trein én in de bus.
Voor honden geldt:
De daluren voor de trein verschillen per regio. Hieronder zie je een overzicht.
Gelderland
Van maandag tot en met vrijdag tot 6.30 en na 9 uur.
In het weekend van vrijdag 18.30 uur tot en met maandagochtend 6.30 uur.
Op feestdagen de hele dag.
Limburg
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur, van 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Fryslân
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Groningen
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Bekijk ook de voorwaarden van je abonnement. Sommige abonnementen kennen een langere dalurenperiode.
Eten in de bus en trein is niet toegestaan. Je mag wel water drinken, andere dranken niet.
Voor het reizen met het openbaar stads- en streekvervoer en regionaal openbaar vervoer per trein gelden algemene voorwaarden.
Wij verzorgen het openbaar vervoer op de Waddeneilanden Ameland, Schiermonnikoog, Terschelling en Vlieland. Op de eilanden gelden andere tarieven dan op het vaste land.
Om de reis voor iedereen zo aangenaam mogelijk te houden, zien we graag dat reizigers zich aan onze reisregels houden. Bekijk onze reisregels en voorwaarden.
Het kan zijn dat door werkzaamheden of een evenement er een tijdelijke omleiding of storing is. Dit kan betekenen dat de bus een andere route moet rijden, de trein niet rijdt en er vervangende bussen rijden.
Storingen of omleidingen per regio bekijken
Kies jouw regio om de omleidingen of storingen in je regio te bekijken.
Je kan op verschillende manieren een reis plannen. We helpen je graag om een reis te plannen of om de juiste reisinformatie te vinden. Je kunt:
- direct je reis plannen in onze reisplanner
- een dienstregeling zoeken
- eventuele storingen en werkzaamheden bekijken
1. Je kunt in- en uitchecken met je OV-chipkaart
2. Ook kun je nu in- en uitchecken in het ov met je pinpas, creditcard of mobiel. Je betaalt het normale OV-chipkaarttarief.
3. Je kunt een los kaartje gewoon betalen met je bankpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd.
Een vouwfiets mag gratis mee in de trein én in de bus als die helemaal opgevouwen is. In de trein mag buiten de spits ook de gewone fiets mee. Hiervoor heb je in de meeste gevallen wel een fietskaartje nodig die te koop is bij de automaat op het station.
Neem je fiets mee in de trein (met uitzondering van de vouwfiets) buiten de spits.
Bekijk hier alle regels voor de fiets in de bus of trein.
Kleine huisdieren in een draagtas of mand reizen gratis mee in de trein én in de bus.
Voor honden geldt:
Je kan nu ook in- en uitchecken met je betaalpas, met de betaalapp op je telefoon en je smartwatch. Bekijk alle informatie op onze OVpay pagina of op ovpay.nl voor meer informatie. Ook kun je hier je gemiste in- en uitcheck aanpassen en je gemaakte reizen bekijken.
De daluren voor de trein verschillen per regio. Hieronder zie je een overzicht.
Gelderland
Van maandag tot en met vrijdag tot 6.30 en na 9 uur.
In het weekend van vrijdag 18.30 uur tot en met maandagochtend 6.30 uur.
Op feestdagen de hele dag.
Limburg
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur, van 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Fryslân
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Groningen
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Bekijk ook de voorwaarden van je abonnement. Sommige abonnementen kennen een langere dalurenperiode.
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Staat je voorwerp na 5 werkdagen nog niet op de website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Eten in de bus en trein is niet toegestaan. Je mag wel water drinken, andere dranken niet.
Via ons contactformulier kun je een stopzetting aan ons doorgeven.
Een fout gemaakt tijdens het bestellen? Je kan dit aan ons doorgeven via het contactformulier. We proberen je zo snel mogelijk te helpen!
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
De Arriva-abonnementen kun je in de meeste gevallen alleen gebruiken bij Arriva. Soms is een Arriva-abonnement ook geldig bij een andere vervoerder. Bijvoorbeeld op bepaalde lijnen en routes. Dit staat altijd bij het abonnement vermeld in de webshop. NS-abonnementen zijn ook bij ons in de trein geldig. Als er uitzonderingen gelden, dan staat dit vermeld in de voorwaarden. Als er uitzonderingen zijn, dan staat dit in de voorwaarden
Check in en uit met je OV-chipkaart of betaalpas (contactloze bankpas, creditcard of mobiel)
Liever een kaartje bij de kaartautomaat? Dat kan! Let op: een kaartje uit de kaartautomaat is altijd 1 euro duurder dan het OV-chipkaarttarief!
Er zijn meerdere opties wanneer je reist met een groep. Op de Samen reizen pagina lees je er meer over en kun je een aanvraag voor een groepsticket indienen.
Je Deutschlandticket is in Nederland alleen geldig op de volgende trajecten:
Trein
Bus
Je abonnement wordt niet automatisch verlengd. Via onze webshop kun je het abonnement opnieuw bestellen
Op onze abonnementen pagina kun je per regio zien welke abonnementen we hebben. Ook kun je naar de webshop om alle abonnementen te bekijken en direct bestellen.
Een kwartaal en jaarabonnement kun je in de meeste gevallen in 3 (kwartaalabonnement) of 10 (jaarabonnement) betalen. Als dit mogelijk is, dan staat dit aangegeven in de webshop bij het abonnement.
Hiervoor heb je wel een Mijn Arriva-account nodig. Heb je nog geen Mijn Arriva-account, geen probleem, je kan tijdens de bestelling gewoon een account aanmaken.
Als je kiest voor gespreid betalen, betaal je de eerste termijn altijd tijdens je bestelling.
Abonnementen die je in de webshop bestelt, betaal je eenvoudig en direct via je eigen bank met iDEAL of met je creditcard (o.a. Visa en Mastercard).
Ja, je kunt een kaartje kopen in de bus en betalen in de bus met je bankpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd in de bus.
Je kunt nu ook in- en uitchecken met je bankpas. Je betaalt dan het normale OV-chipkaarttarief.
Leg je een reis af waarbij je alleen in een bus of trein van Arriva stapt? Dan kun je snel en makkelijk een e-ticket kopen via de reisplanner. Vul je vertrekadres en bestemming in, selecteer de reisdatum en of je een enkele reis of retour maakt. Je ziet daarna meteen de prijs.
De prijs is gelijk aan reizen op saldo met een OV-chipkaart of OVpay (betalen met je bankpas). Je kunt voor maximaal 10 personen een e-ticket kopen.
Reis met Arriva Flow en betaal je gemaakte ritten voortaan iedere maand achteraf. Je hoeft dus nooit meer vooraf saldo te laden. En Arriva Flow is niet alleen bij ons geldig. Ook bij alle andere vervoerders in Nederland reis je met Arriva Flow. Meer reisgemak voor jou!
Via ons contactformulier kun je een stopzetting aan ons doorgeven.
Je abonnement wordt niet automatisch verlengd. Via onze webshop kun je het abonnement opnieuw bestellen
Een fout gemaakt tijdens het bestellen? Je kan dit aan ons doorgeven via het contactformulier. We proberen je zo snel mogelijk te helpen!
Op onze abonnementen pagina kun je per regio zien welke abonnementen we hebben. Ook kun je naar de webshop om alle abonnementen te bekijken en direct bestellen.
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Een kwartaal en jaarabonnement kun je in de meeste gevallen in 3 (kwartaalabonnement) of 10 (jaarabonnement) betalen. Als dit mogelijk is, dan staat dit aangegeven in de webshop bij het abonnement.
Hiervoor heb je wel een Mijn Arriva-account nodig. Heb je nog geen Mijn Arriva-account, geen probleem, je kan tijdens de bestelling gewoon een account aanmaken.
Als je kiest voor gespreid betalen, betaal je de eerste termijn altijd tijdens je bestelling.
Abonnementen die je in de webshop bestelt, betaal je eenvoudig en direct via je eigen bank met iDEAL of met je creditcard (o.a. Visa en Mastercard).
De Arriva-abonnementen kun je in de meeste gevallen alleen gebruiken bij Arriva. Soms is een Arriva-abonnement ook geldig bij een andere vervoerder. Bijvoorbeeld op bepaalde lijnen en routes. Dit staat altijd bij het abonnement vermeld in de webshop. NS-abonnementen zijn ook bij ons in de trein geldig. Als er uitzonderingen gelden, dan staat dit vermeld in de voorwaarden. Als er uitzonderingen zijn, dan staat dit in de voorwaarden
Ja, je kunt een kaartje kopen in de bus en betalen in de bus met je bankpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd in de bus.
Je kunt nu ook in- en uitchecken met je bankpas. Je betaalt dan het normale OV-chipkaarttarief.
Check in en uit met je OV-chipkaart of betaalpas (contactloze bankpas, creditcard of mobiel)
Liever een kaartje bij de kaartautomaat? Dat kan! Let op: een kaartje uit de kaartautomaat is altijd 1 euro duurder dan het OV-chipkaarttarief!
Leg je een reis af waarbij je alleen in een bus of trein van Arriva stapt? Dan kun je snel en makkelijk een e-ticket kopen via de reisplanner. Vul je vertrekadres en bestemming in, selecteer de reisdatum en of je een enkele reis of retour maakt. Je ziet daarna meteen de prijs.
De prijs is gelijk aan reizen op saldo met een OV-chipkaart of OVpay (betalen met je bankpas). Je kunt voor maximaal 10 personen een e-ticket kopen.
Er zijn meerdere opties wanneer je reist met een groep. Op de Samen reizen pagina lees je er meer over en kun je een aanvraag voor een groepsticket indienen.
Reis met Arriva Flow en betaal je gemaakte ritten voortaan iedere maand achteraf. Je hoeft dus nooit meer vooraf saldo te laden. En Arriva Flow is niet alleen bij ons geldig. Ook bij alle andere vervoerders in Nederland reis je met Arriva Flow. Meer reisgemak voor jou!
Je Deutschlandticket is in Nederland alleen geldig op de volgende trajecten:
Trein
Bus
Lees hier de uitgebreide voorwaarden van de Arriva Deelfiets
Lees hier de uitgebreide voorwaarden van de Arriva Deelfiets
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Meer informatie vind je op onze iLost-pagina.
Dat is balen! Registreer je verloren OV-chipkaart als verloren/gestolen en vraag een vervangende kaart aan via ov-chipkaart.nl.
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Meer informatie vind je op onze iLost-pagina.
Dat is balen! Registreer je verloren OV-chipkaart als verloren/gestolen en vraag een vervangende kaart aan via ov-chipkaart.nl.
Bekijk de pagina Prijzen voor kinderen of bestel een abonnement in de webshop.
Op dit moment is er een nieuwe webshop in ontwikkeling. In de tussentijd kun je terecht in onze oude webshop omgeving, deze kent helaas geen winkelmandje. Je kunt natuurlijk wel gewoon je e-tickets kopen, deze ontvang je na betaling rechtstreeks op je ingegeven e-mailadres. Heb je een abonnement besteld? Dan kun je via deze link inloggen op jouw Arriva account en daar je producten inzien. Heb je een vraag of wil je iets wijzigen? Neem dan contact met ons op.
Je kunt op ov-chipkaart.nl een account aanmaken. Zo kun je al je gemaakte reizen bekijken.
Bekijk de pagina Prijzen voor kinderen of bestel een abonnement in de webshop.
Je kunt op ov-chipkaart.nl een account aanmaken. Zo kun je al je gemaakte reizen bekijken.
Op dit moment is er een nieuwe webshop in ontwikkeling. In de tussentijd kun je terecht in onze oude webshop omgeving, deze kent helaas geen winkelmandje. Je kunt natuurlijk wel gewoon je e-tickets kopen, deze ontvang je na betaling rechtstreeks op je ingegeven e-mailadres. Heb je een abonnement besteld? Dan kun je via deze link inloggen op jouw Arriva account en daar je producten inzien. Heb je een vraag of wil je iets wijzigen? Neem dan contact met ons op.
We doen er alles aan om jou een goede reis te bieden. Komt je trein of bus te laat of niet opdagen? Of heb je je uitcheck gemist? Dan heb je in veel gevallen recht op een (gedeeltelijke) vergoeding.
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier wanneer je geld terug wilt vragen als je vertraging hebt opgelopen tijdens je reis.
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Vergeten uit te checken met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
In sommige situaties heb je recht op geld terug wanneer je door een staking niet kon reizen. Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier.
Speciale vergoeding voor studenten tijdens OV-stakingen
Als student kom je in aanmerking voor een vaste vergoeding wanneer je je OV-reis niet hebt kunnen maken door stakingen in het OV. Via de declaratietool op studentenreisproduct.nl kun je je vergoeding aanvragen.
We doen er alles aan om jou een goede reis te bieden. Komt je trein of bus te laat of niet opdagen? Of heb je je uitcheck gemist? Dan heb je in veel gevallen recht op een (gedeeltelijke) vergoeding.
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Vergeten uit te checken met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
In sommige situaties heb je recht op geld terug wanneer je door een staking niet kon reizen. Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier.
Speciale vergoeding voor studenten tijdens OV-stakingen
Als student kom je in aanmerking voor een vaste vergoeding wanneer je je OV-reis niet hebt kunnen maken door stakingen in het OV. Via de declaratietool op studentenreisproduct.nl kun je je vergoeding aanvragen.
Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier wanneer je geld terug wilt vragen als je vertraging hebt opgelopen tijdens je reis.
Het openbaar vervoer is voor iedereen. Als klantgericht personenvervoersbedrijf staan wij voor toegankelijk openbaar vervoer. Bekijk Reizen met een beperking voor meer informatie over reizen met een beperking.
Speciaal voor begeleiders van mensen met een beperking is er de OV-Begeleiderskaart. Zij mogen op vertoon van deze kaart gratis meereizen. De persoon die wordt begeleid moet wel zijn ingecheckt met een OV-chipkaart. Omdat bijna alle Arriva-treinen gelijkvloers zijn, kunnen mindervaliden meestal ook zonder hulp van een begeleider reizen.
Als je recht hebt op een OV-Begeleiderskaart, ontvang je automatisch een Toegangspas Begeleider. Met deze Toegangspas kan je begeleider de poortjes op de stations openen. De Toegangspas is gratis en 5 jaar geldig.
Let op: Het is geen vervoerbewijs. Reizen kan alleen met de OV-Begeleiderskaart.
Meer informatie over de OV-Begeleiderskaart
Als je wilt, dan kun je gebruik maken van het Sunflower keycord of polsbandje. Op die manier ziet onze buschauffeur, machinist of steward dat je een niet-zichtbare beperking hebt en kunnen we je beter van dienst zijn.
Een hulphond of blindengeleidehond is in alle regio's natuurlijk welkom. De hond mag gratis mee als deze een geleidetuig draagt.
Het openbaar vervoer is voor iedereen. Als klantgericht personenvervoersbedrijf staan wij voor toegankelijk openbaar vervoer. Bekijk Reizen met een beperking voor meer informatie over reizen met een beperking.
Als je wilt, dan kun je gebruik maken van het Sunflower keycord of polsbandje. Op die manier ziet onze buschauffeur, machinist of steward dat je een niet-zichtbare beperking hebt en kunnen we je beter van dienst zijn.
Speciaal voor begeleiders van mensen met een beperking is er de OV-Begeleiderskaart. Zij mogen op vertoon van deze kaart gratis meereizen. De persoon die wordt begeleid moet wel zijn ingecheckt met een OV-chipkaart. Omdat bijna alle Arriva-treinen gelijkvloers zijn, kunnen mindervaliden meestal ook zonder hulp van een begeleider reizen.
Als je recht hebt op een OV-Begeleiderskaart, ontvang je automatisch een Toegangspas Begeleider. Met deze Toegangspas kan je begeleider de poortjes op de stations openen. De Toegangspas is gratis en 5 jaar geldig.
Let op: Het is geen vervoerbewijs. Reizen kan alleen met de OV-Begeleiderskaart.
Meer informatie over de OV-Begeleiderskaart
Een hulphond of blindengeleidehond is in alle regio's natuurlijk welkom. De hond mag gratis mee als deze een geleidetuig draagt.
Bezwaar indienen kan binnen 14 dagen nadat de boete is uitgeschreven via het contactformulier.
Of per post naar
Arriva Nederland
Afdeling Klantenservice
Postbus 626
8440 AP Heerenveen
Vergeet niet alle relevante informatie bij te voegen zoals een kopie van je OV-chipkaart, voorlopig proces-verbaal en identiteitsbewijs.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Nee, dat is niet mogelijk.
Je betaling moet binnen 14 dagen, gerekend van de dag van overtreding, betaald zijn. Betaal op tijd, zo voorkom je een onnodige verhoging.
Betalen kan via bankrekeningnummer NL24 DEUT 0319809927 ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V., Heerenveen, onder vermelding van het boetekenmerk (dit is geen acceptgirokenmerk).
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Ja, dat mag. Lees meer informatie over je identiteitsbewijs op de website van de Rijksoverheid.
Betalen kan via bankrekeningnummer NL24 DEUT 0319809927 ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V., Heerenveen, onder vermelding van het boetekenmerk (dit is geen acceptgirokenmerk).
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Wij doen aangifte bij het openbaar ministerie wanneer je op dag 28 je boete nog niet of onvolledig hebt betaald. Je bent dan wettelijk in overtreding in verband met het plegen van een strafbaar feit: zwartrijden. Het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) stuurt daarop de bekeuring voor het proces-verbaal. Daarnaast hebben wij nog een ritprijs plus verhoging(en) te ontvangen. Het betreffende dossier wordt overgedragen aan Flanderijn om zorg te dragen dat wij dit bedrag betaald krijgen.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Bezwaar indienen kan binnen 14 dagen nadat de boete is uitgeschreven via het contactformulier.
Of per post naar
Arriva Nederland
Afdeling Klantenservice
Postbus 626
8440 AP Heerenveen
Vergeet niet alle relevante informatie bij te voegen zoals een kopie van je OV-chipkaart, voorlopig proces-verbaal en identiteitsbewijs.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Betalen kan via bankrekeningnummer NL24 DEUT 0319809927 ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V., Heerenveen, onder vermelding van het boetekenmerk (dit is geen acceptgirokenmerk).
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Nee, dat is niet mogelijk.
Je betaling moet binnen 14 dagen, gerekend van de dag van overtreding, betaald zijn. Betaal op tijd, zo voorkom je een onnodige verhoging.
Betalen kan via bankrekeningnummer NL24 DEUT 0319809927 ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V., Heerenveen, onder vermelding van het boetekenmerk (dit is geen acceptgirokenmerk).
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Wij doen aangifte bij het openbaar ministerie wanneer je op dag 28 je boete nog niet of onvolledig hebt betaald. Je bent dan wettelijk in overtreding in verband met het plegen van een strafbaar feit: zwartrijden. Het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) stuurt daarop de bekeuring voor het proces-verbaal. Daarnaast hebben wij nog een ritprijs plus verhoging(en) te ontvangen. Het betreffende dossier wordt overgedragen aan Flanderijn om zorg te dragen dat wij dit bedrag betaald krijgen.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Ja, dat mag. Lees meer informatie over je identiteitsbewijs op de website van de Rijksoverheid.
Onze klantenservice zit voor je klaar van 6.00 uur tot 23.00 uur op maandag tot en met vrijdag. In het weekend en op feestdagen zijn we er van 7.00 uur tot 23.00 uur. Deze openingstijden gelden voor contact via Whatsapp, Twitter en Facebook, en voor telefonisch contact.