Bedankt voor de feedback!

Opladen van je OV-chipkaart

Hoe zet ik saldo op mijn OV-chipkaart?
Op de kaart staat saldo waarmee je makkelijk je reis betaalt door in en uit te checken. Het opladen van saldo is makkelijk en kan zelfs automatisch. Je saldo moet minimaal €4 euro zijn voor de bus en €10 euro voor de trein en een aantal Qliners.
Het opladen doe je makkelijk online of bij een oplaadpunt in de buurt. Er zijn oplaadpunten in winkels en stations.
Zoek een oplaadpunt op ov-chipkaart.nl
Met automatisch laden heb je altijd genoeg saldo op je kaart. Je kunt kiezen om per keer €10, €20 of €50 euro op de kaart te laten zetten. Dit kan alleen met een persoonlijke OV-chipkaart.
Veelgestelde vragen
Dat is balen! Registreer je verloren OV-chipkaart als verloren/gestolen en vraag een vervangende kaart aan via ov-chipkaart.nl.
Je abonnement wordt niet automatisch verlengd. Via onze webshop kun je het abonnement opnieuw bestellen
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Je kunt op ov-chipkaart.nl een account aanmaken. Zo kun je al je gemaakte reizen bekijken.
Check je in en uit met een betaalpas, creditcard of telefoon? Bekijk dan je reizen in de OVpay app of op de website van OVpay.
Via ons contactformulier kun je een stopzetting aan ons doorgeven.
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Gebeurde dit met een OV-chipkaart? Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Gebeurde dit met een betaalpas, creditcard of je telefoon? Dan herstel je je reis via de website van OVpay of in de OVpay app.
Bekijk de pagina Prijzen voor kinderen of bestel een abonnement in de webshop.
Een fout gemaakt tijdens het bestellen? Je kan dit aan ons doorgeven via het contactformulier. We proberen je zo snel mogelijk te helpen!
Dat is balen! Registreer je verloren OV-chipkaart als verloren/gestolen en vraag een vervangende kaart aan via ov-chipkaart.nl.
Via ons contactformulier kun je een stopzetting aan ons doorgeven.
Je abonnement wordt niet automatisch verlengd. Via onze webshop kun je het abonnement opnieuw bestellen
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Gebeurde dit met een OV-chipkaart? Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Gebeurde dit met een betaalpas, creditcard of je telefoon? Dan herstel je je reis via de website van OVpay of in de OVpay app.
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Bekijk de pagina Prijzen voor kinderen of bestel een abonnement in de webshop.
Je kunt op ov-chipkaart.nl een account aanmaken. Zo kun je al je gemaakte reizen bekijken.
Check je in en uit met een betaalpas, creditcard of telefoon? Bekijk dan je reizen in de OVpay app of op de website van OVpay.
Een fout gemaakt tijdens het bestellen? Je kan dit aan ons doorgeven via het contactformulier. We proberen je zo snel mogelijk te helpen!