Bedankt voor de feedback!

We helpen je op weg!


Over mijn reis

Reizen met de trein

Reizen met je betaalpas

Veel gestelde vragen
Check in en uit met je OV-chipkaart of betaalpas (contactloze bankpas, creditcard of mobiel)
Liever een kaartje bij de kaartautomaat? Dat kan! Let op: een kaartje uit de kaartautomaat is altijd 1 euro duurder dan het OV-chipkaarttarief!
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Voor reizigers met een rolstoel of scootmobiel biedt Arriva een alternatieve taxiservice aan. Let op dat je dit tijdig doorgeeft. Twee dagen van te voren kun je een taxi bestellen via onze klantenservice 0800 0232545, kijk voor de volledige informatie op arriva.nl/reizenmetbeperking.
Helaas kan er geen gewone fiets, rolstoel of scootmobiel mee in de treinvervangende bus. Wel kun je een vouwfiets, kinderwagen, rollator of koffer meenemen. De buschauffeur kan in verband met veiligheid anders beslissen.
Ja, dat kan. Het moment van inchecken bepaalt of je gratis kunt reizen.
Kleine huisdieren in een draagtas of mand reizen gratis mee in de trein én in de bus.
Voor honden geldt:
- Gratis in de bus zolang de hond kort is aangelijnd.
- Gratis in de trein zolang de hond op schoot blijft.
- Met grotere hond in de trein: koop de Dagkaart Hond bij NS.
- De hond mag niet op de bank zitten of zorgen voor overlast.
- De geleidehond mag gratis mee als deze een geleidetuig draagt.
Let op! Reis je van Arnhem Centraal, Arnhem Velperpoort, Westervoort of Duiven naar Zevenaar met de trein? En neem je een hond mee die je niet een paar meter kunt tillen? Dan geldt er een omreisadvies.
Op station Zevenaar is een oversteekplaats met roosters. Honden kunnen hierin vastraken. We raden je aan om deze oversteekplaats niet te gebruiken.
Reis door naar Didam en neem daar de trein terug naar Zevenaar. Je hoeft op deze manier niet over de roosters.
Op deze pagina vind je alle informatie over het reizen met onze nachttreinen!
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Staat je voorwerp na 5 werkdagen nog niet op de website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Het openbaar vervoer is voor iedereen. Als klantgericht personenvervoersbedrijf staan wij voor toegankelijk openbaar vervoer. Bekijk Reizen met een beperking voor meer informatie over reizen met een beperking.
Een vouwfiets mag gratis mee in de trein én in de bus als die helemaal opgevouwen is. In de trein mag buiten de spits ook de gewone fiets mee. Hiervoor heb je in de meeste gevallen wel een fietskaartje nodig die te koop is bij de automaat op het station.
Neem je fiets mee in de trein (met uitzondering van de vouwfiets) buiten de spits.
Bekijk hier alle regels voor de fiets in de bus of trein.
De daluren voor de trein verschillen per regio. Hieronder zie je een overzicht.
Gelderland
Van maandag tot en met vrijdag tot 6.30 en na 9 uur.
In het weekend van vrijdag 18.30 uur tot en met maandagochtend 6.30 uur.
Op feestdagen de hele dag.
Limburg
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur, van 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Fryslân
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Groningen
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Bekijk ook de voorwaarden van je abonnement. Sommige abonnementen kennen een langere dalurenperiode.
Dat overkomt de beste! Gelukkig kun je dit zelf aanpassen op onze zelf regelen pagina. Alleen wel pas 5 dagen na je reis. Je hebt in totaal 60 dagen om je in- of uitcheck aan te passen.
Goed om te weten: krijg je geld van ons terug? Dan maken we dit binnen 15 dagen over op je rekening. Of verrekenen we het met je eerstvolgende rit. Moet je nog betalen? Dan schrijven we binnen 15 dagen het bedrag van je rekening af.
Ga je met Arriva en stap je over? Check dan eerst uit. Daarna check je in bij de andere vervoerder.
Check in en uit met je OV-chipkaart of betaalpas (contactloze bankpas, creditcard of mobiel)
Liever een kaartje bij de kaartautomaat? Dat kan! Let op: een kaartje uit de kaartautomaat is altijd 1 euro duurder dan het OV-chipkaarttarief!
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Staat je voorwerp na 5 werkdagen nog niet op de website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Het openbaar vervoer is voor iedereen. Als klantgericht personenvervoersbedrijf staan wij voor toegankelijk openbaar vervoer. Bekijk Reizen met een beperking voor meer informatie over reizen met een beperking.
Voor reizigers met een rolstoel of scootmobiel biedt Arriva een alternatieve taxiservice aan. Let op dat je dit tijdig doorgeeft. Twee dagen van te voren kun je een taxi bestellen via onze klantenservice 0800 0232545, kijk voor de volledige informatie op arriva.nl/reizenmetbeperking.
Een vouwfiets mag gratis mee in de trein én in de bus als die helemaal opgevouwen is. In de trein mag buiten de spits ook de gewone fiets mee. Hiervoor heb je in de meeste gevallen wel een fietskaartje nodig die te koop is bij de automaat op het station.
Neem je fiets mee in de trein (met uitzondering van de vouwfiets) buiten de spits.
Bekijk hier alle regels voor de fiets in de bus of trein.
Helaas kan er geen gewone fiets, rolstoel of scootmobiel mee in de treinvervangende bus. Wel kun je een vouwfiets, kinderwagen, rollator of koffer meenemen. De buschauffeur kan in verband met veiligheid anders beslissen.
De daluren voor de trein verschillen per regio. Hieronder zie je een overzicht.
Gelderland
Van maandag tot en met vrijdag tot 6.30 en na 9 uur.
In het weekend van vrijdag 18.30 uur tot en met maandagochtend 6.30 uur.
Op feestdagen de hele dag.
Limburg
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur, van 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Fryslân
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Groningen
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Bekijk ook de voorwaarden van je abonnement. Sommige abonnementen kennen een langere dalurenperiode.
Ja, dat kan. Het moment van inchecken bepaalt of je gratis kunt reizen.
Dat overkomt de beste! Gelukkig kun je dit zelf aanpassen op onze zelf regelen pagina. Alleen wel pas 5 dagen na je reis. Je hebt in totaal 60 dagen om je in- of uitcheck aan te passen.
Goed om te weten: krijg je geld van ons terug? Dan maken we dit binnen 15 dagen over op je rekening. Of verrekenen we het met je eerstvolgende rit. Moet je nog betalen? Dan schrijven we binnen 15 dagen het bedrag van je rekening af.
Kleine huisdieren in een draagtas of mand reizen gratis mee in de trein én in de bus.
Voor honden geldt:
- Gratis in de bus zolang de hond kort is aangelijnd.
- Gratis in de trein zolang de hond op schoot blijft.
- Met grotere hond in de trein: koop de Dagkaart Hond bij NS.
- De hond mag niet op de bank zitten of zorgen voor overlast.
- De geleidehond mag gratis mee als deze een geleidetuig draagt.
Let op! Reis je van Arnhem Centraal, Arnhem Velperpoort, Westervoort of Duiven naar Zevenaar met de trein? En neem je een hond mee die je niet een paar meter kunt tillen? Dan geldt er een omreisadvies.
Op station Zevenaar is een oversteekplaats met roosters. Honden kunnen hierin vastraken. We raden je aan om deze oversteekplaats niet te gebruiken.
Reis door naar Didam en neem daar de trein terug naar Zevenaar. Je hoeft op deze manier niet over de roosters.
Ga je met Arriva en stap je over? Check dan eerst uit. Daarna check je in bij de andere vervoerder.
Op deze pagina vind je alle informatie over het reizen met onze nachttreinen!
Andere vraag?
Neem contact met ons op!